10 Kasım 2014 Pazartesi

LinkedIn ile Herkese Ulaşmanın 4 Adımı

linkedin
Şöyle bir şey hayal edelim: Bir sosyal medya etkinliğinin içerisindeyiz, bir konuşmacı sizi çok etkiledi ve onunla tanışmayı çok istiyorsunuz, ondan öğreneceğiniz çok fazla bilgi olduğunu düşünüyorsunuz.
Normal şartlarda ulaşmaya çalıştığınız kişiye çok büyük zahmetler vererek ve yeterince şanslıysanız sohbet etme ve fikir alma şansını yakalayabilirsiniz. Fakat LinkedIn içerisinde bu sürekli tekrar eden, sıradan bir hadise.
LinkedIn’in en harika özelliği, sizin gibi diğer profesyoneller ile irtibat kurmanızı ve kendi bağlantılarınızı genişletmenize olanak vermesi. Bu büyük fırsatı doğru kullanıp kullanamamak tamamen sizin elinizde. En basitinden Microsoft’un efsanevi patronu Bill Gates dâhi LinkedIn kullanmakta.
Aşağıdaki dört adımlık bilgileri takip etmeniz durumunda iletişime geçeceğiniz kişiden beklediğiniz karşılığı büyük ihtimalle alacağınızı düşünüyoruz, bakalım bu adımlar neler:
1.Adım: Anlamlı Bir Başlık Kullanın
Mesajınızı göndermeden önce kendinize şu soruları sorun: Bu kişiyi nereden tanıyorum ve kendisine neden ulaşmak istiyorum?
Bu bilgilerin ışığında anlamlı bir başlık oluşturun. Örnek olarak “Geçen Hafta Sosyal Medya Seminerinde Karşılaşmıştık” veya “Dün Akşam Yaptığınız Koruşma Harikaydı” gibi.
2.Adım: Kendinizi Tanıtın
Tam olarak tanımadığınız bir kişiye mesaj gönderirken sizin hakkınızda bilgi sahibi olmasını sağlayın. Bu sizin mesajınıza duyulan güveni arttıracak ve yanıt alma olasılığınızı yükseltecektir. Örnek olarak: “Ben Murat, sizinle geçen hafta şirket yemeğinde tanışmıştık”.
Bu adımı LinkedIn kullanırken atlamayın;
İletişim kurmak istediğiniz kişinin sizin profilinize göz atarak hakkınızda bilgi toplayacağını düşünmeyin.
3.Adım: Neden İletişime Geçtiğinizi Hızlıca Anlatın
Konu e-posta veya özel mesaj göndermek olduğunda her zaman için en güzeli gönderilecek metni kısa tutmaktır. Günümüzde çalışan insanlar zamana karşı yarışmakta ve onları çok fazla oyalayacak olan uzun yazılardan fazlasıyla irite olmakta.
Bu bilgilerin ışığında karşınızdaki kişiye iletmek istediğiniz mesajı hızlı bir giriş paragrafının ardından yazmaya başlayın. Bu kişinin ürünlerini mi beğeniyorsunuz?, Kitapları hoşunuza mı gidiyor? Firması hakkında sorular mı sormak istiyorsunuz?
Bu ve bunun gibi başlıklar içerisinden en uygun olanını seçin ve hemen cümlenizi oluşturmaya başlayın. Örnek olarak: “Size ulaşmaya çalışıyorum çünkü tavsiyenize ihtiyacım var. Şu anda tam olarak …….. yapmaktayım ve size sormak istediğim ………… sorular var”.
Ve elbette önemli bir konu daha vaz değinmemiz gereken. Karşınızdaki kişinin sıfatının ve görev tanımının ne olduğu çok çok önemli. Büyük bir şirketin CEO’suna soracağınız soru ve içerdiği metin ile, genç yaştaki bir internet girişimcisine soracağınız soru ve kullanacağınız metin dili farklılık göstermelidir.
4.Adım: Konuyu Bağlayın ve Teşekkür Edin
Mesajınızın son iki cümlesini kapanış cümlesi olarak düşünebilirsiniz. Örnek olarak: “Vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim, sizden gelecek olan haberi heyecanla bekliyorum”.
Yukarıdaki stratejiler; LinkedIn hesabınızı kullanırken yeni bir profesyoneli kendi bağlantılarınıza dahil etmek istediğinizde veya tanışıp, fikirlerini almak için can attığınız bir profesyonele mesaj gönderirken işinize yarayacak, çeşitli deneyimler sonucunda elde edilmiş bilgilerdir. Faydasını göreceğinizi umuyorum, işsizlik sıkıntısının yok olduğu güzel bir gelecek dilerim.
Not: Daha önceki yazılarımızda “LinkedIn Nasıl Etkin Kullanılır?” adlı benzer bir makalemiz vardı, okumamış olan kullanıcılarımız mutlaka ilgili makaleyi de incelemeyi ihmal etmesinler.

Hiç yorum yok:

Kozmikbakim Web Dizini